YouTube’dan para kazananlara soğuk duş: 15 Temmuz’da büyük son başlıyor…

YouTube, İş Ortağı Programı’nda Değişiklik Yapacak

Dünyanın en büyük video platformu YouTube, içerik üreticilerine gelir sağlayan “İş Ortağı Programı” kapsamında önemli değişiklikler yapacağını duyurdu. Şirket, 15 Temmuz 2025 itibarıyla yürürlüğe girecek yeni politikasıyla orijinal olmayan ve tekrara dayalı içeriklerin para kazanmasının önüne geçmeyi hedefliyor.

Kanallara ‘Dur’ Sinyali

YouTube’un yeni politikası, sürekli aynı türde içerik paylaşan ve üretim bandı gibi çalışan kanalların tespit edilmesini kolaylaştıracak. Bu tür kanallar, para kazanma özelliğini kaybetme riskiyle karşı karşıya kalacak. Ancak YouTube, bu yapay içerik stratejisini değiştirmek isteyen kanallara belirli bir süre tanıyacağını da açıkladı.

Değişiklikle birlikte, orijinal ve otantik video üretmeyen içerik sahipleri önce uyarılacak, içerik stratejilerini değiştirmeleri istenecek. Uyarılara rağmen aynı tarz videolar paylaşılmaya devam edilirse, hesapların askıya alınması ya da programdan tamamen çıkarılması gündeme gelebilecek.

Orijinal İçerik Israrı

YouTube daha önce de “orijinal içerik” üretimini teşvik ettiğini vurgulamıştı. Ancak bazı içerik üreticileri, başkalarının içeriklerini yeniden düzenleyerek ya da otomatik sistemlerle benzer videolar yükleyerek gelir elde ediyordu. Yeni düzenleme, bu boşluğu kapatmayı amaçlıyor.

YouTube’un “seri üretim” ya da “sürekli tekrar eden içerik” tanımı henüz detaylandırılmadı. Ancak genel beklenti, aynı tarz ve yapıdaki videoların otomasyon benzeri şekilde üretilmesini bu kapsama dahil edeceği yönünde.

Detaylar 15 Temmuz’da Açıklanacak

YouTube, değişikliklerin ayrıntılarını 15 Temmuz 2025 tarihinde kamuoyuyla paylaşacak. Orijinal içerik üreten kanallar içinse herhangi bir değişiklik yapılmayacağı vurgulanıyor. Şirket, yeni politikayla daha özgün ve kaliteli içeriklerin ön plana çıkarılmasını hedefliyor.

Related Posts

Google YZ görüntü oluşturan Imagen 4’ü ücretsiz kullanıma açtı

Google, yapay zekâ destekli görsel üretim teknolojisinde önemli bir adım attı. Şirket, metinden görsele çalışan yeni nesil modeli Imagen 4’ü tanıttı. Şu an yalnızca AI Studio platformu üzerinden erişilebilen model, sınırlı bir süreliğine ücretsiz olarak kullanıma sunuldu.

WhatsApp geri adım attı! 2026’da devreye sokacak

WhatsApp reklam özelliğini 1 yıl sonra devreye alacağını bildirdi.

Tarihin en büyük veri sızıntısı: 16 milyar kullanıcı bilgisi ele geçirildi

Tarihin en büyük veri sızıntısı: 16 milyar kullanıcı bilgisi ele geçirildi

Instagram’dan yenilik: “Repost” özelliği test ediliyor

Instagram, kullanıcıların başkalarının gönderilerini kendi akışlarında yeniden paylaşmasına (repost) olanak tanıyan yeni bir özelliği test ettiğini doğruladı. Şirket, bu özelliği ilk kez 2022 yılında geliştirmeye başlamıştı. Şimdi ise bazı kullanıcılar, repost seçeneğini hesaplarında görmeye başladıklarını bildirdi. Yeni özellikle birlikte kullanıcılar yalnızca başkalarının gönderilerini değil, kendi eski paylaşımlarını da yeniden paylaşabilecek.

Game Pass’e eklenecek yeni oyunlar açıklandı

Microsoft’un Xbox Game Pass abonelik servisine onlarca yeni oyun ekleniyor. Haziran ayının sonuna kadar platforma dahil olacak oyunların tam listesi açıklandı.

Borusan otomotiv mikromobilite dünyasına Microlino ile adım atıyor: İşte fiyatı ve merak edilen özellikleri

Haziran ayında Türkiye yollarıyla buluşacak olan ve şehir içi ulaşımda pratik çözümler sunmayı hedefleyen Microlino’nun fiyatları ve teknik detayları açıklandı. Auto Show Dergisi’nden Hırant Kasapoğlu’nun haberine göre, premium otomobil markalarının …