Rekabet Kurulu, Türkiye’de cips ve şekerleme pazarında faaliyet gösteren Frito Lay Gıda Sanayi ve Ticaret AŞ’ye yaklaşık 1,3 milyar lira idari para cezası verilmesine karar verdi. Kurul, şirketin paketlenmiş cips sektöründe rakiplerinin satışlarını engellemek amacıyla faaliyet gösterdiği, bu şekilde Rekabetin Korunması Hakkında Kanun’u ihlal ettiğini belirledi.
Soruşturma kapsamında, Frito Lay’in bakkal, market ve büfe gibi satış noktalarında rakip cips markalarının satışlarını engellemeye yönelik uygulamalar yaptığı tespit edildi. Bu uygulamalar nedeniyle şirkete, 1 milyar 300 milyon lira ceza kesildi.
Ayrıca, karar gereği Frito Lay’e birtakım yükümlülükler getirildi. Bunlar arasında, satış noktalarında Frito Lay ürünlerine ayrılan stantların yüzde 30’luk kısmının rakip ürünler için ayrılması bulunuyor. Bu bölümdeki her sepette, “Bu bölüm rakip cips ürünleri için ayrılmıştır” etiketi yer alacak. Rakip ürünlerin olmadığı veya tükendiği durumlarda, bu bölüm boş bırakılacak ve Frito Lay ürünleriyle doldurulmayacak.
Kurul, ayrıca Frito Lay’in satış noktalarına yalnızca bir cips standı yerleştirebileceği ve perakende satış noktalarına finansal fayda sağlanamayacağına karar verdi. Bu karar ile amaçlanan, cips ve şekerleme pazarında rekabeti artırarak tüketicilere daha fazla seçenek sunulması. Frito Lay’in rakiplerinin de daha fazla satış noktasına girmesi sağlanarak, pazarın daha rekabetçi hale gelmesi hedefleniyor.
More Stories
Garanti BBVA Genel Müdürü’nden TÜSİAD açıklaması: Öngörülebilirlik vurgusu yaptı
Bakan Işıkhan’dan meslek lisesi mezunlarına destek açıklaması: Kendi alanlarında katıldıkları programlarda 28 bin 735 TL cep harçlığı ödüyoruz
Ticaret Bakanlığı, Ramazan öncesi ceza yağdırdı