iPhone 16 Pro sınıfta kaldı: Hangi iPhone 16 modeli daha çok satıyor?

Apple’ın Yeni iPhone 16 Modeli Piyasada Büyük İlgi Görüyor

Apple’ın yeni nesil telefonlarından iPhone 16, piyasada büyük bir heyecan yaratarak dikkatleri üzerine topladı. CIRP tarafından yayımlanan bir rapor, özellikle iPhone 16 Pro’nun beklenenden daha az ilgi gördüğünü ortaya koyuyor.

Mart 2025’te temel iPhone 16 modeli, Apple’ın telefon satışlarının yaklaşık %20’sini oluşturarak şirketin en popüler modeli haline geldi. Bu durum, bir önceki yılın aynı döneminde iPhone 15’in satışlarının yalnızca %14’ünü oluşturduğu düşünüldüğünde oldukça önemli bir gelişme olarak karşımıza çıkıyor.

CIRP raporu, “iPhone 16 Pro ve Pro Max’in bu çeyrekte iPhone satışlarının %38’ini oluşturduğunu, ancak geçen yıl aynı dönemde iPhone 15 Pro ve Pro Max’in %45’lik bir paya sahip olduğunu” belirtiyor. iPhone 16 Pro’nun satışları geçen yıla göre düşüş göstererek kullanıcıların daha ekonomik seçeneklere yönelmeye başladığını gösteriyor.

Tüketici Talepleri Değişiyor

Tüketicilerin, fiyat-performans dengesi açısından daha uygun olan iPhone 16’yı tercih etmeleri şaşırtıcı değil. Kullanıcılar, daha düşük maliyetli bir modelde yenilikçi özelliklere sahip olma arzusunu yansıtıyor.

Apple’ın iPhone 16’da sunduğu kamera kontrolü, güçlü A18 çip, eylem düğmesi gibi önemli özellikler, önceki modellerde bulunmayan yenilikleri kullanıcılara sunuyor. Şirket, iPhone 16’yı bütçe dostu bir seçenek olan iPhone 16e’den ayırt etmek için büyük çaba harcadı.

Kesin satış rakamları henüz açıklanmamış olsa da CIRP raporları ve genel tüketici eğilimleri, iPhone 16’nın Apple hayranları arasında popülerlik kazandığını gösteriyor. Giderek daha çekici hale gelen bu giriş modelini tercih edenlerin sayısı oldukça fazla.

Related Posts

Google YZ görüntü oluşturan Imagen 4’ü ücretsiz kullanıma açtı

Google, yapay zekâ destekli görsel üretim teknolojisinde önemli bir adım attı. Şirket, metinden görsele çalışan yeni nesil modeli Imagen 4’ü tanıttı. Şu an yalnızca AI Studio platformu üzerinden erişilebilen model, sınırlı bir süreliğine ücretsiz olarak kullanıma sunuldu.

WhatsApp geri adım attı! 2026’da devreye sokacak

WhatsApp reklam özelliğini 1 yıl sonra devreye alacağını bildirdi.

Tarihin en büyük veri sızıntısı: 16 milyar kullanıcı bilgisi ele geçirildi

Tarihin en büyük veri sızıntısı: 16 milyar kullanıcı bilgisi ele geçirildi

Instagram’dan yenilik: “Repost” özelliği test ediliyor

Instagram, kullanıcıların başkalarının gönderilerini kendi akışlarında yeniden paylaşmasına (repost) olanak tanıyan yeni bir özelliği test ettiğini doğruladı. Şirket, bu özelliği ilk kez 2022 yılında geliştirmeye başlamıştı. Şimdi ise bazı kullanıcılar, repost seçeneğini hesaplarında görmeye başladıklarını bildirdi. Yeni özellikle birlikte kullanıcılar yalnızca başkalarının gönderilerini değil, kendi eski paylaşımlarını da yeniden paylaşabilecek.

Game Pass’e eklenecek yeni oyunlar açıklandı

Microsoft’un Xbox Game Pass abonelik servisine onlarca yeni oyun ekleniyor. Haziran ayının sonuna kadar platforma dahil olacak oyunların tam listesi açıklandı.

Borusan otomotiv mikromobilite dünyasına Microlino ile adım atıyor: İşte fiyatı ve merak edilen özellikleri

Haziran ayında Türkiye yollarıyla buluşacak olan ve şehir içi ulaşımda pratik çözümler sunmayı hedefleyen Microlino’nun fiyatları ve teknik detayları açıklandı. Auto Show Dergisi’nden Hırant Kasapoğlu’nun haberine göre, premium otomobil markalarının …