Üreticiyi bitirecek bir hamle daha ithal marul

Yerli Marul Üreticileri İthalata Karşı İsyan Ediyor

İran ve Mısır’dan ithal edilen marul, yerli üreticileri zor durumda bırakıyor. Üreticiler, ithal marulun kendi maliyetlerinin altında satıldığını ve rekabet edemeyecek durumda olduklarını dile getiriyor. Yeni Yol Grup Başkanvekili Mehmet Emin Ekmen, Mersin’in Tarsus ilçesinde göbek marul yetiştiren bir çiftçinin isyanına destek verdi ve hükümeti eleştirdi:

Marul Üreticileri İthalata Karşı Ayaklanıyor

Ekmek, “Pamuk ve buğday ithal ederek çiftçiliği yok ettiniz. Şimdi de marul ithal ederek bağ bahçeciliğini bitirmek mi istiyorsunuz?” dedi. Tarsus’ta marul üreten bir çiftçi, şikayetlerini şu şekilde dile getirdi: “Aralık, ocak ve şubat aylarında İran ve Mısır’dan yapılan ithalat bizi zor durumda bırakıyor. Bu ülkeler çiftçilerine büyük teşvikler sağladığı için, ithal marul bile maliyetimizin altında satılıyor.”

Ekonomiye Zarar Veren İthalat Politikaları

Mersin Milletvekili Ekmen, çiftçilerin isyanına destek vererek şunları söyledi: “Canlı hayvan ithal ederek hayvancılığı bitirdiniz. Pamuk ve buğday ithal ederek çiftçiliği öldürdünüz. Şimdi de marul ithal ederek bağ bahçeciliği alanını kapattınız. Bu doğru değil.” Ekmen, ithalatın tarımı ve çiftçileri nasıl olumsuz etkilediğini vurgulayarak, “Gıda enflasyonu ithalatla çözülmez. Destekler yetersiz, girdi maliyetleri yüksek. Doğru politikalar izlenmeli.”

‘Gıda Enflasyonu Yerli Üretimle Azaltılabilir’

Mehmet Emin Ekmen, gıda enflasyonunun yerli üretimle çözülebileceğini belirtti. Ekmen, “Gıda enflasyonu, çiftçi ve üretim maliyetlerini destekleyerek azaltılabilir. Girdi maliyetleri düşürülmeli, çiftçilere destek sağlanmalı. Doğru politikalar uygulanmalı ve çiftçiler tarımdan kopartılmamalı.”

Related Posts

Zengezur Koridoru’nun kilit parçası: Kars-Iğdır-Dilucu Demiryolu Hattı’nın temeli atılıyor

Zengezur Koridoru’nun kilit parçası olarak nitelendirilen Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demir Yolu Hattı’nın temeli bugün atılacak. 224 kilometrelik çift hatlı, elektrifikasyon ve sinyalizasyon sistemleriyle donatılacak proje, yılda 5,5 milyon yolcu ve 15 milyon ton yük taşıyacak kapasiteye sahip olacak. Türk dünyasını birbirine bağlayacak olan Zengezur Koridoru, 2029 sonunda hizmete açılması hedefleniyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, “Tüm Güney Kafkasya’nın ve Avrasya’nın geleceğine damga vuruyoruz” dedi.

Özel okullarda servis ücretleri velileri zorluyor

İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından belirlenen öğrenci servis ücretlerinin tüm şehir genelinde geçerli olduğunu belirten İzmir Otobüsçüler ve Umum Servis Araçları İşletmecileri Esnaf Odası Başkanı Erdem Mert, “Ancak, özel okulların bu tarifelerin …

Bankacılık sektörünün mevduatı geçen hafta arttı

Bankacılık sektörünün mevduatı geçen hafta arttı

Hidroana Ekibi, Avrupa 9.’su Oldu

Hidroana, Shell Eco-marathon Europe 2025’te ‘Prototip Hidrojen’ kategorisinde Türkiye’yi temsil etti.

Biçerdöverlerin Ekonomik Ömrü ve Sorunlar

Ahmet Saltık, Türkiye’de biçerdöverlerin ekonomik ömrünün aşılırken rekolte kaybının etkilerini anlattı.

Sosyoekonomik açıdan en üst ve en alttaki iller: TÜİK’in verileri ne anlama geliyor?

Sosyoekonomik açıdan en üst ve en alttaki iller: TÜİK’in verileri ne anlama geliyor?