WhatsApp geri adım attı! 2026’da devreye sokacak

WhatsApp, Avrupa Birliği’nde Reklam Gösterimini Erteledi

Meta’nın sahibi olduğu popüler mesajlaşma uygulaması WhatsApp, reklam özelliğini uygulamaya ekleyeceğini duyurmuştu. Ancak Avrupa Birliği ülkelerinde bu özellik şimdilik askıya alındı. AB kullanıcılarının reklam görmesi en erken 2026 yılında bekleniyor.

Reklam modeli, Avrupa dışındaki kullanıcılar için hazırlık aşamasındayken AB’ye sunulmamış durumda.

Önceden “reklamsız kalacak” garantisi veren WhatsApp, son zamanlarda politikasında değişikliğe giderek reklam entegrasyonu planlarını açıkladı. Ancak, AB’nin sıkı veri gizliliği düzenlemeleri nedeniyle bu karar ertelendi.

Meta’nın ifade ettiğine göre, İrlanda Veri Koruma Komisyonu ile yaptığı görüşmelerde, reklam sisteminin AB’ye uygulanmadan önce detaylı bir inceleme sürecinden geçeceği belirtiliyor.

Şirketin amacı; kullanıcıların Facebook ve Instagram tercihlerine dayanarak WhatsApp’ta kişiselleştirilmiş reklamlar sunmaktır. Ancak bu durum, kullanıcı verilerinin paylaşılması konusunda ciddi gizlilik endişelerini beraberinde getiriyor.

REKLAM ÖZELLİĞİNE İLİŞKİN KAYGILAR SÜRÜYOR

Meta, kullanıcıların bireysel mesajlaşmalarda reklamlara maruz kalma endişelerine net bir cevap verdi. Şirket, kişisel sohbet ekranlarında reklam yayınlanmayacağını belirtti.

Reklam modeli, Avrupa dışındaki kullanıcılar için hazırlık aşamasında devam ediyor. Meta, WhatsApp üzerinden gelir elde etmeyi hedefleyen bu modelle dünya genelinde uygulamayı ticarileştirme sürecini hızlandırıyor.

AB kullanıcıları şimdilik uygulamayı reklamsız kullanmaya devam edecek. Ancak, 2026’dan itibaren alınacak yeni kararlar merakla bekleniyor.

Related Posts

Samsung Galaxy Z Fold 7 daha hafif ve büyük ekranla birlikte geliyor

Samsung’un katlanabilir telefon modelleri arasında en ince tasarıma sahip olan Galaxy Fold 7, daha hafif ve 8 inçlik büyük ekranla birlikte geliyor. İşte detaylar…

Vulcain’in yeni saati spor severleri mest etmeye hazırlanıyor

Vulcain’in Skindiver koleksiyonuna eklediği GMT komplikasyonu, dalış saatlerinin işlevselliğini seyahat kolaylığıyla buluşturuyor. 38.3 mm çapındaki kasası ve 200 metre su geçirmezlik özelliğiyle model, dalış için güvenilir bir tercih sunuyor. Mat …

YouTube’dan para kazananlara soğuk duş: 15 Temmuz’da büyük son başlıyor…

YouTube’dan para kazanan içerik üreticileri için kritik tarih belli oldu. Video devi, 15 Temmuz’dan itibaren yürürlüğe girecek yeni politikasıyla, orijinal olmayan ve tekrar eden videolarla gelir elde eden kanallara dur diyecek.

Google YZ görüntü oluşturan Imagen 4’ü ücretsiz kullanıma açtı

Google, yapay zekâ destekli görsel üretim teknolojisinde önemli bir adım attı. Şirket, metinden görsele çalışan yeni nesil modeli Imagen 4’ü tanıttı. Şu an yalnızca AI Studio platformu üzerinden erişilebilen model, sınırlı bir süreliğine ücretsiz olarak kullanıma sunuldu.

Tarihin en büyük veri sızıntısı: 16 milyar kullanıcı bilgisi ele geçirildi

Tarihin en büyük veri sızıntısı: 16 milyar kullanıcı bilgisi ele geçirildi

Instagram’dan yenilik: “Repost” özelliği test ediliyor

Instagram, kullanıcıların başkalarının gönderilerini kendi akışlarında yeniden paylaşmasına (repost) olanak tanıyan yeni bir özelliği test ettiğini doğruladı. Şirket, bu özelliği ilk kez 2022 yılında geliştirmeye başlamıştı. Şimdi ise bazı kullanıcılar, repost seçeneğini hesaplarında görmeye başladıklarını bildirdi. Yeni özellikle birlikte kullanıcılar yalnızca başkalarının gönderilerini değil, kendi eski paylaşımlarını da yeniden paylaşabilecek.