16-60 yaş arası kadınlar ile yürütülen çalışma baz alınarak hazırlanan rapora göre Türkiye’de kişi başına düşen güzellik harcaması 40 Euro ile düşük seviyelerdeyken, güzellik ürünü kullananlarda kişi başı güzellik harcaması yıllık 196 Euro seviyesine çıkıyor. Avrupa’da bu rakam 339 Euro’ya ulaşıyor. Kadınların yüzde 54’ü güzellik harcamalarının yüzde 83’ünü gerçekleştiriyor. Türkiye güzellik pazarında en büyük payı yüzde 24’ü ile cilt bakımı kategorisi oluşturuyor. Onu saç bakımı, makyaj ve hijyen, parfüm ve saç boyası takip ediyor. Hızlı tüketim ürünleri kategorisinin payı yüzde 60’ken, lüks tüketim yüzde 15, dermokozmetik yüzde 10 ve profesyonel ürünler yüzde 5 paya sahip. 2024’te 158 milyar TL’ye ulaşan bu pazarın genç nüfus, güzelliğe olan ilginin artması, hızlı dijitalleşme gibi etmenlerle ivmelenmesinin devam edeceği ve 2025 Avrupa güzellik pazarının büyümesine en büyük katkıyı yüzde 16 ile Türkiye’nin yapacağı belirtiliyor.
Rapordan bazı tespitler şöyle:
– Kadınların güzellik alışverişlerinde aldığı 3 üründen 1’i makyaj ürünü oluyor.
– Her 10 kadından 9’u en az bir makyaj ürünü kullanıyor.
– Her 10 kadından 6’sı; cilt, dudak ve göz makyajını bir arada yapıyor.
– Kadınların yüzde 70’i, 13 farklı makyaj ürününü bir çırpıda sayıyor, 6-7 ürünü günlük rutininde kullanıyor.
– Her 10 tüketiciden 5’i için uzun kirpik vazgeçilmez.
– Her 3 makyaj yapan kadından 1’i lüks segmentten en az 1 ürün kullanıyor.
– Serum kullanımı son 5 yılda 8 kat arttı.
– Her 10 kadından 6’sının ilk saç boyasını kuaför yapıyor.
Kullanım yaşı düşüyor
Özellikle ergenlik yaşının düşmesi ve cilt kusurlarının daha erken yaşlarda başladığına dikkat çeken Sinem Sandıkçı Gökçen çocuk ve gençleri bilinçli kullanım için eğitmenin önemli bir sorumlulukları olduğunun altını çiziyor. Gökçen, cildimizin deneme tahtası olmadığı bilincinin genç yaşlarda aşılanmasının önemini belirtiyor.
More Stories
Yalova’da Döviz Bürosu Önünde Düşen Dolarları Alan Şüpheli Yakalandı
Dev cips markasına rekor ceza geldi
Kripto para piyasasının gündemi altcoin ETF’leri: Pozitif ayrışabilir